Ons avontuur in Namibië

Dag 8 bezoek aan het Damara museum

Vandaag een wat kortere rondrit in de omgeving, dwz we hebben een aantal bezienswaardigheden op het programma staan.

Als eerste rijden we naar het Damara museum, hier wordt het dagelijks leven van deze stam live tentoongesteld, dus met zo op het oog authentieke bewoners in hun dagelijkse minimale tenue. Er worden ons allerlei dagelijkse handvaardigheden getoond, en er wordt alweer voor ons gedanst en gezongen. Ook hun taal is heel bijzonder want deze is doorspekt met allerlei vreemde tongklik geluiden.

Is absoluut niet na te doen. Maar ik gaf ze een koekje van eigen deeg want op mijn vraag of zij dan het woord Scheveningen konden uitspreken lukte dat hen ook niet, dus was de stand 1-1.

Heb vanvond weer de foto’s op Facebook gepost, maar de foto’s van de Damara vrouwen mochten er niet op vanwege expliciete en sexuele getintheid, eikels zijn het daar bij FB.

Omdat de wegen hier naar toe zo verschrikkelijk slecht waren hebben we besloten hierna de rest van de geplande bezoekjes over te slaan en de ongeveer 100 km terug te rijden naar onze nieuwe onverwachte 4 sterren lodge en een duik in het zwembad te nemen. We waren veel te bang onze auto teveel te belasten, ongelooflijk wat die Nissan te verduren krijgt.

Deze nieuwe lodge is inderdaad prachtig, ‘s avonds om 6 uur wordt er een wandeling gepland naar een mooi aangelegde houten veranda op de bergwand voorzien van zitkrukken en tafels, waar we onder het genot van wijn, bier chips en pinda’s de zon in het bos kunnen zien zakken.

Voor mij waren alleen de versnaperingen al genoeg reden om mee te gaan. Maar een mooie foto heb ik toch ook nog wel kunnen maken.

Daarna op naar het diner in buffetvorm, smaakte ook prima, behalve vis en alweer Oryx-steak stond er nu ook een Hartenbeest, is een antilopesoort, op het menu. Lekkah.

De komende 5? Dagen hebben we waarschijnlijk geen internet. En mogelijk zelfs geen stroom, dwz 220V, dus houden jullie de verslagen te goed. Wordt voor ons en zeker voor mij dus dubbel afzien.

Maar we hebben ondanks dit voorziene hikje een topvakantie.

Tot ?

Ronald& Nanette.

Sterkte, stroomloos. Terug in de tijd. Volgende stuk per kameel?

Paul Br

Wat zien jullie veel en wat een mooie dingen. Geniet er maar van.