Ons avontuur in Namibië

Dag 16 Gamedrive door Mudumu Nat Park

Nog steeds geen internet vandaag, dus ook geen reacties kunnen lezen op de verhalen die nog niet gepubliceerd zijn. Gek hé. Zullen we dus allemaal later moeten doen.

Na een warme nacht tot vroeg in de ochtend, want toen werd het eindelijk wat koeler en nog veel blijer met onze beschermende klamboe. Het stikt hier nl van de ondefinieerbare kruip en vlieg gedrochten.De malariapillen en flesjes Deet gaan hier dan ook van hand tot hand.

Na een goed ontbijt waarbij koffie werd geserveerd die werkelijk niet te z..pen was, zo sterk.Volgens Berrie gooien ze hier eerst een hoefijzer in de koffie, als het blijft drijven is de koffie pas goed op sterkte. En dan wordt er verteld dat de Koffie en thee hier de hele dag gratis is, snap ik, niemand neemt het.

Om 8:00 uur vertrekken we voor een georganiseerde Gamedrive door het vlakbij gelegen Mudumu Nat Park.

We rijden hier zo’n 4 uur rond en de resultaten vallen een beetje tegen, zoals al eerder vermeld zorgen de vele waterpoelen ontstaan door de recente regen ervoor dat veel dieren zich niet laten zien helaas.

Ondanks dat zien we toch behalve een olifant in zijn eentje ook een kudde cpl met jongen. We zien wrattenzwijnen met jongen en veel bijzondere vogels maar ook weer diverse antiloop achtige, Alie en mijn wens is nog steeds om een Luipaard te zien, wat relatief zeldzaam is, we turen de bomen af want daarin bevinden ze zich meestal, maar helaas geen luipaard, alhoewel onze gids op een gegeven moment stopt bij een boom waarin een kop op een tak ligt van een Impala en hij is nog redelijk vers, dus het luipaard is hier kort geleden nog geweest. Ook zijn de krassen van zijn klauwen goed te zien in de bast van de boom.

Al met al viel de tour niet tegen, na terugkomst eerst maar eens lunchen, we moeten ongeveer een uur wachten op onze simpele bestelling, geen idee waarom. Dan moeten er weer handgemaakte souvenirs gekocht worden.

Daarna de Badehose angezogen en ons bij en in het zwembad neergevlijd, voor iemand met mijn postuur is dat vlijen onmogelijk natuurlijk , daarvoor geldt dan meer, neer gepletterd.

Na 3 kwartier ben ik dat echter al helemaal zat, waarna ik mij ga bezighouden met hele belangrijke voorbereidingen voor het moment dat we weer internet hebben. Daarna een frisse douche en mezelf uit de gezamenlijke pot op een kouwe klets getrakteerd.

Als een uurtje later de rest ook verschijnt nemen we er nog een paar totdat het diner om 19:00 uur begint

Na het eten nog een extra biertje en daarna gelijk met de kippen op stok, alhoewel ik eerst nog dit verslagje moet schrijven.

Hopelijk tot morgen

Reacties

Reacties

Willem Jannie

Wateen mooie verhaal weer maar wat is een kouwe klets o ik weet het al het is een koud biertje nou die hebben jullie ook verdiend groetjes ???????

Jolanda

Wat een prachtige verhalen en een unieke reis maken jullie wederom. Ik moest even een inhaal slag maken om jullie reis verhalen te lezen ivm eigen vakantie. Maar ik vindt het prachtig om zo meegezogen te worden in jullie reis. Echt fantastisch en mooie foto’s.

Tineke

Wat een avonturen weer , en wat wonen die mensen toch in kleine simpele huidjes , maar zijn wel tevreden , goede reis nog , en oppassen , voor al het wild , groetjes Rob&10

Paul Br

Prachtig. Ik geniet van jullie verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!