Ons avontuur in Namibië

Dag 18 Het Zwitserleven gevoel en meer.

Vannacht hebben Alie en Berrie de Nijlpaarden naast onze luxe tenthuisjes horen lopen grazen.

Zolang je deze kolossen niet in de weg loopt zijn ze niet gevaarlijk maar ohwee als je zo’n dier tegen het lijf loopt in het donker of vaart dan zijn ze levensgevaarlijk ze veroorzaken de meeste dodelijke slachtoffers.

Vandaag weer een lange rit voor de boeg terug over de Caprivistrip naar Roys Rest Lodge, toch weer zo’n 450 km alsmaar rechtuit.

Maar eerst gaan we nog ipv een normaal ontbijt een ontbijtcruise van 2 uur maken op de rivier.

We zijn zelfs de enige gasten aan boord plus een stuurman, een kokkin en een man die zichzelf chief of the toaster machine noemt en ons ook aan tafel bedient. Onvoorstelbaar dat je voor nog geen €15.00 p.p. zoiets kunt doen, en het ontbijt is echt fantastisch, de omelets bv worden vers gemaakt en werkelijk aan alles is gedacht.

En terwijl we de rivier opvaren genieten we van de prachtige natuur en wilde dieren in het water en langs de oevers, eindelijk voor het eerst deze reis een krokodil goed kunnen fotograferen.

En dit allemaal op maandagmorgen. Is toch heel iets anders dan het panorama vanaf mijn werkple en plastic zakje met brood dat ik normaliter op maandagmorgen eet. Ik krijg bijna spontaan medelijden met de collega’s in Utrecht vandaag. Dit is eigenlijk te decadent voor woorden.

De rit naar Roy’s Rest camp verloopt verder zonder bijzonderheden wel blijkt de linker achterband een heel klein lek te hebben, want die moeten we iedere dag oppompen.We hebben besloten het maar zo te laten en niet te laten repareren.

Het is weer een mooi verblijf met ieder weer ons eigen huisje. Met ook hier weer een waterpoel waar de dieren komen drinken, ‘s Avonds na het diner weer in het donker wezen kijken, hier zitten echter geen roofdieren of olifanten. Wel liep er bij de zitplaatsen een behoorlijk grote, zo’n 10 cm, schorpioen op de grond, toch maar ff uitkijken waar hij zich naar toe verplaatst voor we terug lopen.

Morgen weer een nieuw verhaal

Theo

Hans,
Je moet een boek gaan schrijven en al jullie verhalen gaan bundelen. Prachtig om jullie verhalen te lezen. Fijne vakantie nog

Marco

We zullen een paar extra wandel kilometers voor je inplannen op het moment dat je weer in Utrecht bent Hans! ? Mooie ervaringen, leuk om met jullie mee te lezen!