Ons avontuur in Namibië

Dag 19 naar Frans Indongo Lodge

Na een heerlijk koele nacht, want eindelijk hadden we weer eens een goed werkende airco en die heb je hier nodig hoor.

We hebben eigenlijk de hele reis al temperaturen van boven de 30c en zeker de laatste 5 dagen boven de 40c, dus ook ‘s nachts is het hier erg warm.

Vandaag een rustige dag met slechts één bezienswaardigheid, nl de Hoba Meteoriet nabij Grootfontein. Dit is de grootste bekende meteoriet op aarde, het is een klomp metaal van 60 ton die 80.000 jaar geleden op de aarde is gepletterd, het bestaat uit 82,4% ijzer, 16,4% nikkel en 0,76% kobalt Hij is één meter hoog en ongeveer 3 bij 3 meter vierkant Door de vlakke vorm zou de atmosfeer de val hebben afgeremd tot een eindsnelheid waarmee de meteoriet min of meer intact op aarde neerkwam zonder een grote krater te slaan. Hij werd gevonden in 1920 door een boer. Dit interesseert niemand geen ene fluit natuurlijk maar is toch een leuke vulling voor het dagverhaal , en verder maar weer want de rit vandaag is ongeveer 250 km lang.

Plots doemt er weer een politie roadblock op, de zoveelste deze reis. Gezien de negatieve ervaringen bij een van een aantal dagen terug waarbij Berrie te laat stopte bij het stopbord. Deed hij dat nu helemaal perfect. Dus ik het raam aan de linkerkant open, komt de agent naar ons toelopen staat mij onnozel aan te kijken en vraagt of wij wat willen vragen. Ik zeg, nee hoor maar er staat hier een stopbord weet je wel? Een paar dagen geleden kregen we nl een bekeuring van NAM$1000 omdat we te ver doorreden. Dan kijkt hij nog dommer en zegt dat we door kunnen rijden.....nou ja? Zei het al 2 keer eerder, rare jongens die Namibiërs.

Na een verder vlot verlopen rit moeten we volgens de Navigatie nog 17 km onverhard rijden. Na een tweetal km besluiten we de banden af te laten want het wegdek is behoorlijk slecht. Als we dan weer doorrijden blijkt de Lodge toch na één km al bereikt te zijn. Morgen maar weer oppompen dus.

Deze Frans Indongo Lodge is een zeer mooi en luxe verblijf, ook hier hebben we weer twee aparte bungalows. We blijven hier 2 nachten en dat is geen straf nu het einde van onze reis rap dichterbij komt.

En het eten is werkelijk voortreffelijk, alhoewel we daarover deze hele reis niets te klagen hadden.

Tot morrege

Tineke

Geniet van jullie laatste dagen , fijne avond ,groet van ons .