Ons avontuur in Namibië

Dag 21 Terug naar Windhoek

Vandaag dus echt de laatste lange rit in het prachtige en hete Namibië, bijna 300 km terug naar Windhoek.

Het is een makkelijke rit met alleen maar asfalt wegen, dat is toch heel wat anders dan de meeste andere 5000 km van de door ons afgelegde afstand. Want naar schatting zo’n 70% hiervan waren onverhard en wisselde van redelijk tot zeer slecht wegdek. Ondanks dit hebben WIJ toch slechts een keer een lekke band gehad beste Maja en Peter. Maar nog nooit hebben we zo vaak de bandenspanning moeten wijzigen om deze aan te passen aan het wegdek.

Ik heb ook veel respect voor Alie en Anneke die de hele reis achterin hebben gezeten en dat was toch echt niet in de meest comfortabele houding. Een iets ander type auto zou v.w.b de zitruimte en comfort beter geweest zijn, maar een robuuste en stevige auto zoals deze was beslist noodzakelijk.

Eigenlijk is heel Namibië een groot wildpark, overal waar je rijdt kun je wilde dieren tegenkomen. En dat hebben wij dan ook volop mogen beleven.

De mensen hier zijn bijzonder vriendelijk ondanks dat je gewaarschuwd wordt voor criminaliteit, hebben wij er nooit iets van gemerkt, wel hebben we altijd voor de zekerheid onze waardevolle spullen overal mee naar toe gesleept in de rugzakken en soms is een van ons bij de auto blijven waken als de rest de winkel in was. Maar het was een geweldige en avontuurlijke topvakantie. De route was prachtig en perfect uitgezet door Berrie. Onze lodges varieerden van (zeer) eenvoudig t/m super de luxe, het eten was geweldig waarbij ook regelmatig de familieleden van door mij gefotografeerde wilde dieren op het menu stonden. Dank aan Angeli Travel uit Laren hiervoor

Goed, terug naar Windhoek dus, als we daar aankomen laten we eerst de auto grondig wassen, hij blijkt toch wit te zijn.

En ook alvast helemaal vol getankt om morgen tijd te winnen.

Daarna worden we weer hartelijk verwelkomd bij ons verblijf waar we bij de start van de reis ook al verbleven.

Na een paar heerlijke koude biertjes en wat internetten, de koffers herpakt voor de vliegreis van morgen en om 18:30 uur met een taxi naar Joe’s Beerhouse gereden voor het laatste afscheidsdiner.

Dit was ons laatste verslag, ik hoop dat jullie ze met plezier hebben gelezen. Ik vond het weer leuk om te doen en we hebben tegelijkertijd een mooie herinnering voor later.

Wat mij nu nog rest is de, ik schat meer dan 2000 foto’s en uren film, terug te brengen tot een kijkbaar geheel. Maar daar is de winter nog lang genoeg voor vrees ik.

Groeten van ons vier.

Tineke

We hebben genoten van jullie geweldige reis, en jouw schrijftalent?, heerlijk om te lezen , wensen jullie een hele goede✈️, en tot gauw , liefs Rob&10.

Rene

Heb met veel plezier jullie verhalen gelezen.
Het was een avontuurlijke beleving.
Een goede terugreis en lekker nagenieten met de foto's en films.

Gert

Mooie verhalen weer! Bedankt en welkom thuis?

Richard

Wat hebben jullie weer een geweldige reis gemaakt, super!! goeie reis terug en tot zaterdag.

Peter

Wij hebben genoten van de reis, wat een bijzondere ervaring. Dat maak je maar een keer mee, denk ik. Een goede terug reis.

Mechtild

Wat leuk was het weer om jullie reis op afstand mee te beleven . Voor straks een hele goede terugreis !

angeli

Geniet bij Joe's beerhouse mijn favorite " kroeg" restaurant" en hele goede reis terug naar Nederland
lieve groet Angeli

José

Het lijkt lang,maar drie weken zijn ook zo voorbij. En wat een prachtige verhalen van jullie reis, we hebben zeker ook mee genoten. Goede reis terug! Groetjes

Hans

Wat ik allemaal gelezen heb en gezien hebt was het een prachtige reis. Nou alvast een goede terugreis.

Broer

Zoals menigeen al heeft verwoord, een fantastische nee geweeeeeldige reis!
Ik kijk uit naar de compilatie en de verhalen die erbij horen.
See you soon??

Peter Swart

Wat een geweldige verhalen van een prachtige reis. Ik kom zeker nog een keer naar amersfoort om het uit jullie monden te horen. Wat een gigantische belevenis. Goeie reis naar huis en grtn van mij.

Gerrit

Heb de verslagen met veel plezier gelezen ! Goede terugreis .
Groet Gerrit .

Henny

Heb elke dag met plezier jullie verslag gelezen. Goede terugreis

Wilma en Henny

Thx. voor de mooie foto´s en verhalen een rustig en veilige terug vlucht tot gauw, groetjes uit Oosterhout.

Paul Br

Wat een prachtige verhalen. Dat was elke keer weer genieten. Jullie hebben veel beleeft en prachtige dingen gezien. Bedankt voor alles en een goede terugreis.

Peter

Was leuk om jullie reis te volgen Hans. Heel herkenbaar en het verlangen om nog een keer terug te keren heb je met je verhalen aangewakkerd......

Tja....wij een bandje meer plat dan jij.......maar wij hebben het met 1 auto gedaan ;-)

Goede reis huiswaarts!

Jolanda

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Aan alles komt een eind. Bereid jullie maar voor op een koud/nat weertje hier. Hoop jullie gauw weer te zien. Het is stil hier.

Lukas en Marian

We hebben genoten van jullie prachtige verslagen goede reis huiswaarts✈️?

Willem jannie

Waren hele mooie verhalen we hebben genoten van jullie reis was ech mooi groetjes goede reis naar huis

Anneke en Berrie

Hallo Alie en Hans, jullie ook bedankt voor de mooie en gezellige reis.
We bellen nog wel een keer.

Garoet Anneke en Berrie

Hans Lentjes

Jullie ook heel erg bedankt Berrie en Anneke. Zou dan wel nummerherkenning uitzetten . ??
Groeten Alie en Hans

Kees

Bedankt voor het delen van jullie fantastische vakantie. Geweldige verslaglegging en foto’s.

Hans Lentjes

Het was ook voor mij een feestje Kees, en jullie en vooral Wilma, heel veel sterkte de komende tijd.

Gaby en Leen

Eindelijk ben ik er toe gekomen om je blog te lezen, wat een mooie verhalen en jullie hebben vast veel beleeft en zo te lezen ook veel gezien.Het was heel leuk om jullie te ontmoeten. Ik wens jullie een fijn en gelukkig en veel reisleider voor het Nieuw Jaar hartelijke groeten Leen en Gaby