Ons avontuur in Namibië

Dag 4 Bezoek Sossusvlei.

Afgelopen nacht nauwelijks geslapen, het is een partij heet in ons huisje, niet te zuinig. Airco en een ventilator is niet beschikbaar omdat er alleen 12 volt verlichting aanwezig is. ARKO hebben we wel, maar dat helpt geen barst aangezien het windstil is.

Maar goed we moeten het ermee doen.

Na een goed ontbijt, op weg gegaan voor de tour van vandaag een rit van zo’n 260 km naar Sossusvlei oftewel in goed Nederlands de Sossus vallei. Ik rij vandaag voor het eerst in onze 4x4. De eerste 60 km weer onverhard, vervolgens na de entree in de vallei 60 km over asfalt, wat een genot.

We zien hier voor het eerst wild, een prachtige Oryx Gemsbok. Wat een mooi beest. (Zelf maar even zoeken op Google voor een foto ).

Maar dan gaat het gebeuren, de laatste 4,5 km moeten we door het mulle zand. De meeste toeristen worden vervoerd want die durven het zelf niet aan. Wij wel natuurlijk met onze grote mond.

Dus eerste de bandenspanning verlagen naar 1,5 bar. De 4wd ingeschakeld en daar gaan we, rustig aan in de 2e versnelling gedoseerd gas erop en zonder problemen komen we aan het einde waar onze wandeling begint.

Jullie hadden vast anders verwacht.

Onderweg komen we wel een Duitser tegen met een Dacia Duster, die hier overigens Renault heet die tot aan zijn assen was ingegraven. De man vertelde later dat hij dacht slim te zijn door achter een local aan te rijden, die dus met opzet de meest mulle route kiest, want dat levert hem geld op als die degene die zich vast rijd5 er weer uit moet trekken.

Dan dus de wandeling. Deze vallei waarin de rivier Tsauchab stroomt deze wordt op weg naar zee tegengehouden door de duinen waar dan een meer ontstaat.

Wij hebben een wandeling door de rode zandduinen van zo’n 300 meter hoog gemaakt naar zo’n inmiddels droogstaand meer Deadvlei genaamd. Met daarin dode bomen van volgens Berrie 900 jaar oud.

Een prachtig gezicht met de rode duinen op de achtergrond.

Alie en Anneke houden het echter halverwege voor gezien want het is best een zware wandeling. Gelukkig heb ik de foto’s nog.

Uiteraard daarna de hele weg weer terug, maar na het zand traject uiteraard eerst weer de banden op gravelspanning brengen, zijnde 2.0 bar.

Vanavond heerlijk gegeten in onze lodge en tussen de gangen door ditverslag voor een groot deel zitten typen. Niet gezellig wel handig.

Tot morgen

Paul

Gelukkig dat het een Duitser was, die willen altijd ergens schnell zijn, net als op de snelweg! Gelukkig kunnen ze goed overweg met zand ? !

marjo en miek

leuke verslagen. Wij hier in india zelfde probleem; ook bloedheet en dat met een motorpak aan ! Ja afzien toch ? Het koude bier s'avonds smaakt dan wel extra lekker !
En dan te bedenken dat het NL bijna sneeuwt. Ja je kunt niet alles hebben! Geniet, want het is weer voorbij voor jullie er erg in hebben ! Groetjes vanuit Puducherry, Z. India M&A

Hans

Jullie maken dus het gevoel van Parijs-Daker mee, top.

Mechtild

Geweldig weer om jullie reisverhaal te lezen en dan is dit nog maar het begin ! Een hele mooie reis nog en geniet ervan met zijn 4tjes !

Willem jannie

Mooi zo wanneer krijgen we wat foto's te zien