Ons avontuur in Namibië

Dag 12 Wachten op een andere auto

Zoals gisteren reeds verteld worden we om 8:00 uur gebeld over hoe nu verder met onze auto, tenminste dat is de afspraak, we zijn om half acht al op want je moet wel wakker zijn als ze bellen tenslotte.

Als er om 8:00 uur niet gebeld wordt zoals al een beetje verwacht besluiten we maar te gaan ontbijten..

Na de gebakken sunny side up eieren om 8:40 uur besluit ik zelf maar te bellen. Dus wederom het hele verhaal uitleggen ze beloven zo snel mogelijk een andere auto te sturen, ik hang op en wordt direct weer gebeld door degene die om 8:00 uur zou bellen en dus weer het hele verhaal uitleggen en die vroeg of we niet naar ons volgende verblijf konden rijden dat kwam hen beter uit blijkbaar, maar dat heb ik vanwege de defecte kruiskoppeling direct geweigerd.

Ze beloven daarna weer een andere auto te sturen.

Omdat ze hiervoor bijna 500 km moeten rijden en wij ook nog voor 19:15 uur in Halali ons volgende verblijf moeten zijn, wat op 75 km afstand gravelweg van ons ligt, anders komen we er niet meer in. Zou het ons niet verbazen als ze te laat komen, 17:00 uur is voor ons de deadline om hier weg te rijden. Dus Berrie gaat vragen of we hier in case off kunnen slapen, dat is niet mogelijk alles zit vol.

We besluiten daarom Marion onze reisagente hier te bellen en haar het hele geval voor te leggen. Zij verricht wonderen want in no time is alles geregeld. Zij houdt ons via email op de hoogte en vraagt steeds terugkoppeling of alles gaat zoals beloofd. Prima dus, zij verdient een lintje wat ons betreft, zelfs een slaapplaats blijkt nu evt toch voor handen.

Daarom gaan we de rest van de dag maar in de wachtstand, beetje internetten, jullie commentaren op mijn dagelijkse korte verhaaltjes en onze foto’s op facebook lezen, leuk hoor.

We lopen wat rond, de dames zoeken alweer souvenirs uit.

Dan om 16:30 uur, net op tijd dus, is eindelijk onze andere auto er, er stappen 2 man uit, een voor de papierwinkel en de andere is de monteur, ze beginnen de auto te inspecteren en vertellen ons dat de airco niet werkt omdat de stoelverwarming aan staat, ja natuurlijk wij komen uit een ei tenslotte, als ze echter onder de motorkap kijken vinden ze toch direct de gebroken airco leiding, maar ze hebben alles bij zich leidingen, R134A koudemiddel en gereedschap, maar ik vertel ze de rest van de problemen, ze vertellen Berrie dat dat kraken in de aandrijving normaal is.

Ik hoor dat en lieg de vent voor dat ik automonteur ben en vertel hem wat er volgens mij aan de hand is en dat hij geen smoesjes moet vertellen. Dan begint hij te lachen en oelt zich betrapt blijkbaar.

We krijgen dus de andere auto, een jonger exp. met veel minder km op de teller. Prima dus.

Dus nu op naar Halali, we rijden iets na 17:00 uur weg, dus net op tijd om niet overhaast te moeten rijden, want onderweg is natuurlijk ook weer veel wild te zien. Dus we stoppen regelmatig, de 2 mannen moeten ook naar Halali om een defecte koelkast in een van hun kampeerauto’s te wisselen.

We verwachten dat ze ons weldra voorbij zullen blazen met onze oude auto, maar nee hoor ze komen maar niet, we hebben al een beetje leedvermaak, ze zullen toch niet.....?

Maar toch niet, als wij net in Halali zijn komen zij ook al krakend aan. Ze gaan dus gewoon 500 km terugrijden met deze auto vermoedelijk, zij liever dan ik, maar eerst overnachten ze op de camping in de auto.

We hebben weer twee mooie huisjes, bruid suites volgens Berrie, het zou best kunnen want er zat best een hoge drempel bij de voordeur. In de omheinde tuin staat ook een gevulde Jacuzzi. En boven het bed een panorama plafond naar de sterrenhemel. Aangezien ik de kans groot acht dat het vorige bruispaar hier mogelijk dingen in de Jacuzzi heeft gedaan die niet bevorderlijk zijn voor de waterkwaliteit, besluiten wij het er maar niet op te wagen en blijft het bij ons bij een blik door het muskietennet naar de sterren.

Na het eten lopen we naar de waterplaats, dit keer niet pal voor onze deur maar toch een behoorlijk stukje lopen in het pikkedonker, onze hoofdlampen brengen hiervoor uitkomst.

Het is een drukte van belang bij het uitzichtpunt, spreken is hier verboden en iedereen is muisstil. Bij de pool is vanavond een groepje leeuwinnen met een welpje.

Er staat ook een zwarte neushoorn met jong op enige afstand en die durft niet dichterbij de poel te komen.

Ook komen er 3 andere neushoorn drinken, heel mooi om te zien, het jonge neushoorntje heeft wss geluk dat de leeuwen de buik al vol hebben.

Zo dit was het weer, tot later.

Tineke

Wat een avontuur weer , maar goed dat je de poot stijf hield, flauw dat jullie niet in de jacuzzi gingen ?en wat zien julli veel wilde dieren , fijne avond nog , en goede reis met jullie nieuwere auto ,groetjes ??

josé

Dat noemen ze nou overbluffen , maar ja, je moet toch zeker een auto hebben die je kunt vertrouwen.
Genieten jullie nog maar lekker verder op jullie prachtige reis.