Ons avontuur in Namibië

Onze geplande reisroute door Namibië 2018

Dag 1 - 45 km, Aankomst op het vliegveld ca 50 kilometer van Windhoek. Daar onze Nissan Double car op pikken. En na instructie en inspectie vertrek naar Tamboti Guesthouse. ‘s Avonds evt. diner in Joe’s Beerhouse.

Dag 2 -327 km, Vertrek naar Tsauchab River Camp waar we 2 nachten blijven. We beginnen op een grote weg met asfalt maar na Rehoboth gaan we de gravelwegen op en via de Remhoogtepas bereiken we onze eindbestemming.

Dag 3 - 276km Staat in het teken van de Sossusvlei. De Tsauchab is een rivier die alleen maar met water gevuld is in het regenseizoen en die niet uitkomt in de oceaan maar vast loopt op de hoogste zandduinen ter wereld. Voor de mooiste foto’s zou je er al met zonsopkomst moeten zijn. Duin 45 mag je beklimmen. Een goede weg loopt langs de rode duinen naar Sossusvlei. Vandaar bestaat de mogelijkheid om met eigen auto of met daar te regelen vervoer naar Deadvlei te rijden. In Deadvlei eindigde de rivier vroeger maar door de zich verplaatsende duinen is dat veranderd, maar er staan nog steeds dode bomen, wat samen met de blauwe lucht en rode duinen een prachtig plaatje is. Op de terugweg nog even een bezoek aan Sesriem canyon.

Dag 4 - 366 of 488 km Vertrek naar Swakopmund, koffie met appelgebak in Solitaire dan of een lange rit over de Spreetshoogtepas en de Gamsberg of de snellere route (scheelt 125 km). Kijken of er flamingo’s zijn in Walvisbaai en dan naar de Amanpuri Travellers Lodge voor 2 nachten. Leuk plaatsje aan de kust met veel winkels en restaurants.

Dag 5 Hier zijn diverse opties voor hele of halve dagexcursies. de Living Desert tour, ca 5 uur met een 4x4 wagen en gids de woestijn in met daarbij uitleg over al het voorkomende voor ons verborgen leven. s’ Middags voor de liefhebber winkelen. Er is ook goed Duits bier.

Dag 6 - 429 km, Vertrek naar Damaraland (Damara is een volk in Namibie) Naar het noorden langs de kust naar de grootste kolonie zeerobben waar als we geluk hebben net de 1e jongen geboren worden. Neem een wasknijper mee want het stinkt hier behoorlijk (heb ik van horen zeggen) Daarna een eindje terug en dan op weg naar Khorixas (iGowati Lodge) 2 nachten. Via Uis (staat bekend om souvenirs) langs de hoogste berg van Namibie (Brandberg) en evt een bezoek aan de White Lady, rotstekeningen.

Dag 7 - 225 km, Rondrit door Damaraland. Bekend om zijn rotsformaties, rotstekeningen en wild. Het is geen nationaal park maar er lopen woestijnolifanten (aparte soort) en ook neushoorns. Tevens bezoeken we een museum over het leven van de Damara.

Dag 8 -337km, Vertrek naar Camp Aussicht (2 nachten) Via eenzame gravelwegen door de Kaokoveld woestijn. Ook weer heel veel wild (als je er oog voor hebt en geluk). Tanken in Sesfontein . Camp Aussicht ligt heel mooi op een berg met prachtig uitzicht. Tevens is er een mineralenmijn die bezocht kan worden.

Dag 9 Samen met de eigenaar een bezoek aan de Himba. Bij hem in de buurt wonen nog een paar stammen die nog niet (helemaal) verpest zijn door de moderne tijd.

Dag 10 -469km, Vertrek naar Etosha, één van de grootste wildreservaten van Zuidelijk Afrika. Een lange rit over een goede weg naar Okaukuejo Resort westzijde in het park. 1 Nacht slechts maar er is in het kamp een waterplaats waar het de hele dag en nacht een komen en gaan is van allerlei dieren.

Dag 11 -104km, Gamedrive naar Halali resort (1 nacht) midden in het park. Ook hier weer een waterplaats bij het kamp.

Dag 12- 168km, Gamedrive naar Namutoni Resort in het oosten van het park. Ook weer met een waterplaats en een hoog gelegen wandelpad waar je het vele wild rustig kunt bekijken. Al deze overnachtingsplekken zijn voorzien van een restaurant en souvenirwinkeltjes.

Dag 13 -433km, Vertrek naar de Caprivistrook. Een heel apart stukje Namibie. Heel veel groen en rivieren. Etosha uit en via goede wegen naar Rundu waar we overnachten in de Kavango River Lodge. Aan de Kavangorivier gelegen, op de grens met Angola. (1 nacht)

Dag 14 -430km, Door het Bwatwata nationaal park naar Camp Kwando (2 nachten) gelegen in de Zambesiregio. De Zambezi is 1 van de grootste rivieren van Afrika. We zitten hier in het grensgebied van Namibië, Angola en Botswana. Aan de rivier de Kwando midden in het groen.

Dag 15, Hier kunnen we verschillende gamedrives boeken naar Mudumu Nationaal park of Mimili Nationaal park . Met een boot of met een auto. Deze regio is bekend om de grote aantallen olifanten maar de complete big five is er aanwezig. Ook grote aantallen nijlpaarden.

Dag 16-266km, Weer terug door de Caprivistrook naar de Mahangu Safari Lodge met een bezoek aan de Popa Falls (meer stroomversnellingen dan waterval) Hier zijn we ook weer 1 nacht Deze Lodge ligt in het Mahangu Nationaal park aan de Okavangorivier. Hier zijn ook weer diverse activiteiten te boeken.

Dag 17 -419km, Vertrek naar Roy’s rest camp (1 nacht) deze dag rijden we een route die we al eerder gedaan hebben alleen de andere kant uit. Misschien zien we op de heenweg dingen die we dan niet bezocht hebben maar op deze dag zouden kunnen doen.

Dag 18 -266km, Vertrek naar de Frans Indongo Lodge. (2 nachten)Onderweg kunnen we een bezoek brengen aan de Hoba meteoriet (het grootste ruimte object ter wereld) We zitten daar in de Waterberg regio, een mooi natuurgebied met weer veel wild en ook bekend om de mooie vogels.

Dag 19 -164km, een bezoek aan een Cheetah opvangcentrum en een rit naar het Waterberg plateau. Op onze Lodge worden ook diverse activiteiten aangeboden (en er is een zwembad) Bijna de laatste dag .

Dag 20- 301km, naar Windhoek Tsauchab River Camp (1 nacht) onderweg nog even een bezoekje aan de Okahandjo Craft market waar we misschien nog wat souvenirs kunnen scoren. Daarna nog een uitstapje naar Von Bach Game park met de grootste stuwdam van Namibie.

Dag 21 Aan alles komt een eind. Vertrek naar het vliegveld en auto inleveren.

Paul Br

Dat is weer genieten geweest. Erg leuk.
Een goede reis terug.

Hans Lentjes

Paul, we moeten nog gaan hoor dit is de geplande route?

René

Een goed vooruitzicht.
Ben benieuwd naar de reisverslagen.

Marjo Arts

Ziet er goed uit.
We gaan jullie volgen

Kees

Dat ziet er op voorhand al geweldig uit. Een hele drukke “werkvakantie”?
Een hele fijne vakantie en pas goed op jezelf en op mijn familie.