Ons avontuur in Namibië

Dag 13 Gamedrive door Etosha

Vandaag gaan we dan eindelijk een zgn gamedrive maken door Etosha Nat Park wat ongeveer net zo groot is als Nederland nl. ruim 22000 km2 ongeveer 22% hiervan bestaat uit een drooggevallen meer wat gemiddeld slechts 1 keer in de 10 jaar gevuld wordt met water. Nu is het dus een oneindig lijkende zandvlakte zonder enige begroeiing vanwege het hoge zout gehalte.

De route loopt in grote lijnen van onze huidige resort Halali naar ons volgende Namutoni resort

Maar we maken de ene omweg na de andere en rijden doodlopend weggetjes heen en weer, het liefst langs waterpoeltjes want daar zou zich het meeste wild moeten bevinden.

Het is vandaag erg warm, zo’n 40 C dus de meeste dieren vertonen zich niet of zeer sporadisch helaas.

Een echt hoogtepunt vandaag was toch wel dat een paartje Struisvogels de weg voor ons overstak met maar liefst 38 kuikens achter zich aan, we denken eigenlijk dat dit niet al haar eigen jongen geweest kunnen zijn, misschien deed de moeder aan buitenschoolse opvang?

We zijn zo de hele dag bezig met onze andere auto uit 2017, die het gelukkig prima doet op de slechte gravelwegen. En de airco is vandaag echt onmisbaar geweest. Uiteindelijk hebben we toch nog best veel mooie dieren gezien, helaas geen roofdieren. Zie voor welke, de foto’s op mijn Facebook pagina.

Verder valt er vandaag weinig te melden behalve dat we alweer de mooiste huisjes op het resort hebben.

Goed geregeld dus door Angeli Travel uit Laren.

Tot morgen